Søk i denne bloggen

mandag 13. september 2010

Dårlig etikett på Pepsi Raw


Jeg vet, jeg vet, ikke et sunt produkt, men jeg vil si det gleder meg at de ihvertfall forsøker å gå i riktig retning og det vil jeg oppmuntre. Neste steg blir kanskje å fjerne sukker og heller bruke Birkesøt. Men jeg synes ikke utseende på etiketten, plastikkflaskene, fungerer. Grunnen til det at jeg for det første ikke får noen frisk og naturlig "tasteappeal". Dessuten som den ikke gir noen signaler på det naturlige...aspektet, alt er så brunt, det ser ikke naturlig ut som det sies at det skal være. Jeg får en litt "skittent" feeling. Jeg mener ikke at etiketten ikke er fin. Veldig fint design men jeg synes den kommuniserer feil til forbruker mht innholdet. Ikke det at jeg tror Pepsi ikke klarer å markedsføre det, men jeg tror det ville blitt mye enklere med en annen etikett. Jeg tror de kommer til å måtte bruke ekstra krefter på opplysningsbiten i markedsføringen, fordi RAW klarer ikke å signalisere dette på egen hånd i butikkhyllene. Hvis jeg ikke blir fortalt at Pepsi har kommet ut med en naturlig brus, så ville jeg aldri trodd at det var RAW de snakket om. Jeg er lei meg for at jeg ikke er positiv til det nye designet, for jeg er en stor tilhenger av naturlig mat/drikke og ønsker at "trenden" går den retningen. Jeg tror at med noen endringer vil de appelere til enda flere og markedsføringen vil skli enklere fordi etikketten vil greie å signalisere dette helt av seg selv. Men Pepsi er jo en kjent merkevare så det vil nok spre seg uansett :-) Håper uansett at disse usunne gigantene lar seg inspirere og går den sunne retningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar